POGODA
Poniedziałek - 23 października
Do zakończenia sezonu zostało: 5 dni
wschód/zachód słońca: 07:31 / 17:39
długość dnia: 10:08
H I P O L I T
Carter 30Opis. s/y HIPOLIT to morski jacht typu carter 30. Laminatowy kadłub jachtu powstał w Morskiej Stoczni Jachtowej im. Leonida Teligi w Szczecinie w 1984 roku. Płetwa sterowa - zgodnie z konstrukcją - oparta jest na specjalnej ostrodze. Typ ożaglowania, to slup bermudzki z klasycznym ożaglowaniem topowym, ze zwijanym za pomocą rollera fokiem i grotem nawijanym na bomie. Drzewce na jachcie wykonane są z profilów duraluminiowych, jedynie flagsztok zrobiono z tradycyjnego materiału. Sztywny sztag umożliwia nie tylko zmniejszanie lub zwiększanie powierzchni sztaksla, ale również jego zmianę w zależności od potrzeb, np. na sztormowy. Jacht posiada również spinaker rozpinany na kursach pełnych przy użyciu spinakerbomu i kompletu brasów. Kabestany umieszczone na maszcie oraz w kokpicie ułatwiają pracę załogi. Sterowanie odbywa się przy pomocy rumpla, sternik ma do dyspozycji dwa kompasy sterowe na każdej z burt.

Silnik stacjonarny BUKH DIESEL DV24 SME o mocy 24 KM (17,6kW) stanowi napęd pomocniczy. Zarówno podświetlany panel sterowania silnikiem (zawierający możliwość rozruchu oraz podgląd wskaźników, m. in. temperatury, obrotów), jak i manetka znajdują się w kokpicie w dogodnym miejscu dla prowadzącego jacht. Dwupłatowa, składana śruba pozwala przy optymalnych obrotach (1500-1700) osiągać prędkość około 4 węzłów przy zużyciu ropy grubo poniżej 2 litrów na godzinę. Przy wyższych obrotach prędkości przybywa nie wiele, natomiast zużycie paliwa znacznie.

Carter 30Wnętrze jachtu składa się z mesy z dwoma kojami oraz składanego stołu, przy którym może wygodnie zasiąść 6 osób. Stół nawigacyjny wraz z wyposażeniem znajduje się przy zejściówce na prawej burcie. Tam też znajduje się hundekoja. Na lewej burcie jest kambuz wyposażony w kuchenkę gazową dwupalnikową na kardanie, zlewozmywak z instalacją wody słodkiej i zaburtowej. Szafki i schowki pozwalają na swobodne pomieszczenie wszystkich przyborów kuchennych a nawet części zapasów. Za grodzią z drzwiami, w części dziobowej znajduje się odrębne, zamykane pomieszczenie sanitarne z kingstonem i umywalką oraz duża koja dla 2-3 osób. Sprzęty i odzież można przechowywać w szafkach i na półkach oraz w obszernych bakistach. Wszystkie pomieszczenia posiadają szczelne luki oraz nawiewy pokładowe.
Jacht przeszedł w 2011 roku gruntowny remont poszycia dennego pod nadzorem PRS, w 2012 roku odnowione zostało wnętrze jachtu wraz z wymianą oświetlenia i montażem sondy pomocnej w połowie ryb.
Jacht wyposażony jest w lodówkę z agregatem.
Portem wymiany załóg jest Basen Północny Portu Świnoujście.

Instalacje:

  • Jacht posiada 12 V instalację elektryczną. Wszystkie punkty świetlne i elektronika jachtowa zasilane są z akumulatora o pojemności 180Ah. Ładowanie akumulatora następuje po uruchomieniu silnika lub podczas postoju w porcie.
  • Z wody słodkiej korzystamy przy pomocy pomp nożnych znajdujących się w kambuzie i przy umywalce. Wlew wody słodkiej umieszczono na pokładzie na prawej burcie, a 90-cio litrowy zbiornik pod prawą koją w mesie.
  • Kuchenka gazowa zawieszona na kardanie zasilana jest z butli umieszczonej w bakiście obok.
  • Jacht wyposażony jest w dwie ręczne pompy zenzowe; jedna łatwo dostępna w bakiście w kokpicie, druga we wnętrzu jachtu.

Znaki rozpoznawcze:

  • PZ 1595 - na żaglu.
  • SPS 2233 - sygnał wywoławczy.
  • 261005530 - MMSI.
  • HIPOLIT SZCZECIN - na rufie - nazwa i port macierzysty.

Wyposażenie nawigacyjne:

  • Kompas główny.
  • Dwa kompasy sterowe.
  • Log, sonda Raymarine ST40
  • Ploter map NORTHASTAR
  • Echosonda Lowrance Elite-5
  • Navtex NASA
  • Mapy, locje, spisy świateł.
  • Inne wydawnictwa.
  • Stoper, trójkąty nawigacyjne, kroczek, ołówki, gumka - wszystko co nawigatorowi niezbędne.
  • Prognozy pogody odsłuchiwane mogą być przez radioodbiornik lub radiotelefon VHF.

Wyposażenie ratunkowe:

  • 6 osobowa Pneumatyczna Tratwa Ratunkowa VIKING.
  • Radiopława SAILOR EPIRB 406 MHZ.
  • Radiotelefon VHF SAILOR A1 DSC.
  • Koła i pasy ratunkowe.
  • Kamizelki i szelki asekuracyjne.
  • Środki pirotechniczne.
  • Pławki świetlne i dymne.
  • Rzutki i tyka.

Podstawowe dane techniczne:

  • Długość 9.10m
  • Szerokość 3,08m
  • Zanurzenie 1,52m
  • Powierzchnia ożaglowania 36m2
  • Silnik BUKH DV24 SME o mocy 24KM (17,6kW) (śruba składana)
  • Załoga min./max.: 2/6
  • Zbiornik wody o pojemności 90l
  • Zbiornik paliwa o pojemności 40l
wykonanie i hosting: projektwww.pl